Podróbki sławy

Dziennikarz Nick Bilton, za pomocą eksperymentu społecznego, podejmuje próbę zgłębienia branży influencerskiej. Wszystko zaczyna się od zorganizowania w LA castingu, którego celem jest wyłonienie trzech osób ze stosunkowo niewielką liczbą obserwatorów w mediach społecznościowych, aby następnie zrobić z nich gwiazdy internetu. Kupując fałszywych obserwujących i armię botów do wywoływania „reakcji” na swoje aktywności, nowi “influencerzy” odkrywają zarówno blaski, jak i cienie tego porywającego stylu życia. Swoim dokumentem Bilton próbuje odpowiedzieć na pytania czym jest sława i wpływanie na ludzi w erze mediów cyfrowych. Tym bardziej, że na platformach są miliony ludzi z tak dużą liczbą obserwatorów, że zaczynają uchodzić za nowego rodzaju celebrytów. Ale czy oni naprawdę są sławni?
Dokument
83 min
Więcej
Dodaj do mojej listy
Zobacz także
Król Internetu
Król Internetu
Y2K: Pluskwa milenijna
Y2K: Pluskwa milenijna
Pokusa
Pokusa
Substancja
Substancja
Arab Blues
Arab Blues
Budda. Dzieciak '98
Budda. Dzieciak '98
W domu: Dom w skorupce
W domu: Dom w skorupce
I król rzekł: "Co za fantastyczna maszyna!"
I król rzekł: "Co za fantastyczna maszyna!"
Morderstwo w Orient Expressie
Morderstwo w Orient Expressie
Beetlejuice Beetlejuice
Beetlejuice Beetlejuice
Inwestorzy amatorzy
Inwestorzy amatorzy
The Social Network
The Social Network
Dzieciaki z showbiznesu
Dzieciaki z showbiznesu